bob the builder, bo wiesz, że o dobrą CAXA w używce będzie ciężko
E tam. Moja się ma wyśmienicie :diabelski_usmiech
Podobno właścielom VW sprzedawana jest informacja, że TSI nie można zostawiać na postoju na biegu :?: Szczególnie na pochyłościach. A najciekawsze, że związane jest to z rorządem.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Tak wymieniali wszystko.
Od wykonania naprawy powinna obowiązywać 2-letnia gwarancja na wykonaną usługę+ części, tak więc poczekam na rozwój zdarzeń.
Chyba, że okaże się tak jak ze sprężynami, że rozrząd to część eksploatacyjna i gwarancja tylko na 6 miesięcy.
Mylisz się niestety, na naprawę gwarancyjną przysługuje ,,gwarancja'' do czasu końca podstawowego terminu, czyli jak wymienią ci przykładowo cały silnik miesiąc przed końcem gwarancji, na nową jednostkę masz 1 miesiąc gwarancji, a nie 24.
Ot takie posrane zwyczaje
Octavia II FL 1.2 TSI Elegance
,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''
W związku z tymi wszystkimi problemami z rozrządami w 1.4 tsi i czasami w 1.8 tsi, może warto byłoby zainteresować się możliwością wykupu rozszerzonej gwarancji - ubezpieczenia gwarancyjnego ??
Od tego roku pojawiła się możliwość wykupu takiego ubezpieczenia praktycznie przez każdego. Ograniczenia wynikają jedynie z wieku auta i przebiegu, no i oczywiście musi być regularnie serwisowane. Wiek i przebieg liczą się w momencie ubezpieczania.
Takie coś oferuje np. Cardif (BNP Paribas), mają 3 pakiety srebrny, złoty i platynowy.
- platynowy - wiek do 2 lat i 60 000 przebiegu, warunki pokrywają się praktycznie z gwarancją nowego samochodu,
- złoty - wiek do 5 lat i 150 000, obejmuje większość ważnych podzespołów, silnik włącznie z rozrządem i turbiną, skrzynia, klima, hamulce, sprzęgło i inne.
- srebrny - wiek do 7 lat i 150 000, taka wersja okrojona, w sumie tylko silnik i skrzynia biegów
Przykładowo mi wyliczyli za pakiet złoty koszt ubezpieczenia - 1400zł za 1 rok, lub 3000zł za 2 lata.
Kwoty niby nie małe, ale jak policzyć koszt wymiany rozrządu, czy turbiny to zaczyna mieć sens. Jeżeli ktoś ma pecha jak kolega Salt, ze swoim 1.8tsi, to można zaoszczędzić kupę kasy i nerwów.
2 krotnie miałem styczność z wykorzystaniem takiej gwarancji wśród znajomych. Raz nie zakończyło się dobrze, padła pompa wtórna powietrza, która nie była na liście elementów i nie było pożytku z gwarancji. W drugie sytuacji silnik dostał ostro w tyłek - poszła głowica i sporo rzeczy na około, a właściciel nie wydał na naprawę ani złotówki - pełen sukces.
Jak by byli zainteresowani, to postaram się zeskanować i podesłać książeczkę z warunkami gwarancji, którą dostałem o agenta ubezpieczeniowego.
w wersji elektronicznej też nic nie mogłem znaleźć w necie, dzisiaj postaram się zeskanować to co mam i wrzucę
całego cennika nie znam, mogę podac numer do ubezpieczyciela, który mi to liczył shado, te lata co napisalem to maksymalny wiek auta w momencie ubezpieczania, max okres ubezpieczenia to chyba 3 lata
Czy mam rozumieć, że mogę wykupić takie ubezpieczenie gdy auto ma 3 lata i jest po gwarancji?
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
mogę wykupić takie ubezpieczenie gdy auto ma 3 lata i jest po gwarancji?
można, taka opcja pojawiła się niedawno, bo kiedyś mogli to wykupić tylko na autohandlach lub dealerzy (plichta tak robi w Allianz)
teraz można to pójść i kupić tak samo jak robi się to z np. AC
uli07, wrzuć regulamin na jakiś serwer typu rapidshare i podaj linka, to nie będę musiał już skanować książeczki :wink: Ceny widać zależą od pakietu, a nie od wieku i wartości auta, bo za pakiet złoty dostałem dokładnie te same ceny
Zakres ubezpieczenia opisany w OWU CARDIF jest bardzo podobny jak w Skoda Life Time.
Większość tekstów w OWU obu ubezpieczeń jest właściwie identyczna.
Natomiast na minus dla Skoda Life Tim jest mina w OWU, na którą miałem nieszczęście ostatnio wpaść. Wykluczenie to jest opisane w § 4 ust.2 pkt.4. Treść OWU : link
Zgodnie z przedstawioną mi decyzją, ubezpieczyciel rozumie zapis w ten sposób, że nie odpowiada za części zakwalifikowane do wymiany w trakcie wykonywania przeglądu. Jeśli w trakcie przeglądu w ASO mechanicy znają jakieś uszkodzenie, i zostanie ono natychmiast zgłoszone do ubezpieczyciela (samochód nie wyjeżdża za ASO) to ubezpieczyciel za to nie odpowiada. Super :evil:
Czyli posiadając ubezpieczenie napraw Skoda Life Time, sam powinienem oglądać każdą część w samochodzie by tylko przepadkiem w ASO na przeglądzie nie stwierdzili, że coś jest uszkodzone.
OWU Skoda Life Time
4) powstałe w elementach lub w zespołach pojazdu zakwalifikowanych do wymiany, regeneracji lub naprawy w trakcie dokonywania przeglądów okresowych lub obowiązkowych badań technicznych;
Dzięki MG za informacje, bo pewnie sam bym tego w życiu nie znalazł :evil:
Zakres ubezpieczenia opisany w OWU CARDIF jest bardzo podobny jak w Skoda Life Time.
To jest praktycznie to samo, ten co mi to oferował to mówił, że VW kiedyś miał umowy z Allianz, a teraz przejeło to Cardif.
Zamieszczone przez MG
Zgodnie z przedstawioną mi decyzją, ubezpieczyciel rozumie zapis w ten sposób, że nie odpowiada za części zakwalifikowane do wymiany w trakcie wykonywania przeglądu.
Niestety ten sam zapis jest w Cardif. Wszystko zależy od podejścia pracowników ASO. Np. w Allianz wiem, że w jednym wariancie była ubezpieczona pompa paliwa, ale wyłączone były wszystkie uszczelki i uszczelniacze. I wtedy jak aso zgłaszało wyciek z pompy, to mogło napisać, że pompa się zepsuła w wyniku czego doszło do wycieku - wypłacali kasę, lub mogli napisać że poprostu cieknie z pompy - to było odrzucane.
Haczyków, tam jest pewnie jeszcze kilka, jak każdym ubezpieczeniu.
Jakby który mod był łaskawy i zrobić chłopcom nowy temat , bo chcą oddawać dodatkowo grube tysiące innym w nadzieji , że jak kupili kupę to będa jeździć bezusterkową limuzyną.
Szkoda, Leniwiec. Zaśmieciliście całą stronę jakimiś pierdołami.
cenna informacja, każde następne OT=ostrzeżenie, no jak z dziećmi, naprawdę...
Ceed1, szkoda, i cała reszta - sorki za niepotrzebne śmiecenie, głupio wyszło
EOT
Zamieszczone przez bob the builder
Rozrząd robiony po gwarancji na samochód (po 2,5 roku od zakupu).
Udział własny w kosztach naprawy 30 % (około 1800 zł).
Możesz napisać, co dokładnie Ci wymienili? SAP pokrył 70% całej wymiany, materiał + robocizna? Bo wychodzi mi, nie wiem czy dobrze liczę, że cały rozrząd to koszt ok 6000 zł, gdyby nie SAP.
Co ich przekonało do tak dużego udziału? U mnie ASO tematu drążyć nie chce, a gość z SAP mi odpowiedział, że skoro na gwarancji sam tego nie wyłapałem i nie wyegzekwowałem, to mój problem. Czyli jak nie jestem mechanikiem to jestem na straconej pozycji. A w ogóle to gwarantem wg nich jest sprzedawca a nie Skoda i to do nich mam się czepiać. Na razie stanęło na 50% za sam nastawnik, w ASO twierdzą że łańcuch i napinacz mogą zobaczyć dopiero jak wymienią ten nastawnik, nie mam pojęcia czy to prawda.
W ogóle to łańcuch i całą resztę dostałeś identyczne jak miałeś fabrycznie, czy jakieś "poprawione"?
Tak się zastanawiam, czy dałoby się wymienić w CAXA rozrząd na pasek, nie na łańcuch. Czy ktoś ma jakieś info tudzież opinię czy jest to w ogóle możliwe?
Tak się zastanawiam, czy dałoby się wymienić w CAXA rozrząd na pasek, nie na łańcuch. Czy ktoś ma jakieś info tudzież opinię czy jest to w ogóle możliwe?
w 1.4 TSI i 1.8 TSi nie jest to możliwe. Jakby było to już bym miał wymieniony
Komentarz